fredag 21 juli 2017

Vad har jag då gjort på min kammare....

Skrev här på bloggen för ca två månader sedan att jag skulle ägna mig på heltid åt "något annat" för att se hur långt jag kunde komma på den vägen. Vad jag gjort är att skriva små texter/noveller. Här kommer en som skiljer ur sig något från de övriga i anslaget (och kommer närmast "de grå eminensernas" syn på sakernas tillstånd). Om "bakgrundsfakta" kan jag bra säga att jag har drygt 40 års arbetslivserfarenhet, både som privatanställd och statligt anställd. Jag har haft utmärkta, bra, mindre bra och usla chefer. Som de flesta gissar jag som varit ute i arbetslivet några år. Med några av de usla som förebild, och lite smått och gott från livet som det i övrigt kan te sig, skrev jag den här texten. Som jag bifogar som foton och hoppas det är läsbart.




5 kommentarer:

  1. Vad roligt att du lyckades med det du hade föresatt dig!☺️ Spännande att läsa. Hoppas få ta del av fler texter/noveller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag är nöjd med utvecklingen under de här två månaderna. Om det blir fler texter här på bloggen återstår att se. Just nu har ja dock inga planer att lägga ut mer seriösa texter/noveller här.

      Radera
  2. Härligt att få ägna sig åt skrivande och skapande! Gudskelov har jag inte haft varken chef eller kollega som kommer i närheten av din karaktär i texten ! Dela gärna med dig av fler noveller! // BMW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chefen i texten är lite "skruvad" och ett hopkok av flera och lite andra "fenomen". Jobbat på platser med flera hundra anställda och betydligt fler omorganisationer än jag själv flyttat på mig, så ett visst chefsflöde har det varit :)
      /g

      Radera
  3. Sent omsider - så bra du skriver! Utom de första 4-5 åren som förvärvsarbetande som det heter, så har jag egentligen inte haft några chefer alls. Jo, formellt kanske, i ett par fall under några år, men inte i praktiken. :)
    Så jag har väl sluppit rätt lindrigt undan. Fast en hade jag ju faktiskt på riktigt, hehe, men honom gifte jag mig med...
    Hoppas du skriver lite mer även här på bloggen!!
    Roligt att du fått tillfälle att mer på riktigt göra det du vill, det kommer du alldeles säkert att kunna fortsätta med!
    Berit E

    SvaraRadera