söndag 12 februari 2017

Än dröjer det...

Än dröjer det några veckor innan
grabbarna Svan och Trana mäter sina
krafter i jakten på en skönhet
att leva livet med
 
- Och jag som redan valt! 
 
- Men ge er! Tre mot en!? Jag är väl ingen hackkyckling heller!
 
 
att flyga tandem med
- Det visste ju vi hela tiden, långt före vetenskaparna,
att en del av oss inte lever hela livet tillsammans.
Att vi kanske separerar precis som en del
av dom och hittar en ny partner.
 
 
eller jazza loss i sköna moves
- Vänster
 
- Höger
 
- Vänster igen
 
- Höger igen 
och hopp!
 
 
Nej! Inte ens en härdig tussilago
har tittat fram genom gruset.
 
 
Inga blåsippor prunkar i backen!
 
 
Men snart så!
Så står de där, flyttfåglarna,
och berättar om vinterns äventyr
för varandra.
- Jag vet inte vad jag ska säga om maten
där borta. Men lite snålt tilltaget,
tycker jag nog.
 
 
Läääääängtar!
 


2 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder, en sån himla tur att du börjat blogga igen. :)
    Den riktiga pirriga förväntansfulla nästan-vårkänslan har väl inte infunnit sig än, men ljuset, ljuset... det ger trots allt en föraning.
    Och tänk, jag tror faktiskt att solen börjar värma. :) Åtminstone lite.
    Berit E

    SvaraRadera
  2. Roligt att tycker om mina bilder! Nej, den där riktiga vårdoften är inte riktigt här än, om än dagsmeja på solsidan av bilen. Behöver bara skrapa is på skuggsidan.
    /g

    SvaraRadera