måndag 6 februari 2017

I huvudet...

När jag vid ett tillfälle la ut bilden på den femhövdade tranan i en fb-grupp var en av kommentarerna att den måste ha skapats i Photoshop eftersom det inte finns tranor med fem huvuden. Jag svarade att jag bara använder det program för bildhantering som medföljer kameran; att det inte är avancerat nog att manipulera med.
Så då påstår du att det finns femhövdade tranor, kom svaret.
Nej, svarade jag (drev mänskan med mig!?), det är en delförstoring av ett större foto på betande tranor. En slumpens bild från den plats där jag befann mig just då. Jag såg den först när jag gick igenom bilderna. Ett hundratal av hundratals tranor.
Så nej, om nu någon skulle undra, att bidra med "alternativa fakta" är inte tanken med bloggen.
Men några absoluta sanningar vill jag inte heller göra anspråk på - om nu sådana finnas...


2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaks. :) Men äsch, kan du inte försöka framhärda i att det faktiskt finns femhövdade tranor, det blir ju mer spännande då! Att de dessutom förmodligen har ca sju-åtta-nio-tio ben gör ju bara det hela än mer fantastiskt!!
    Visserligen älskar jag av om inte födsel så åtminstone ohejdad vana alternativ, men det "faktiska" i dem får verkligheten stå för, inte jag. :)
    Men "hypotetiska fakta" tycker jag är kul, för sådana låser inte fast mig. Trumpska fakta däremot... nä åtminstone just för ögonblicket tänker jag förtränga dem!!
    Berit E

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja våren närmar sig och flyttfåglarna kommer tillbaka. Och min damm fylls förhoppningsvis med nya ungar som jag kommer att fota och bilder som jag vill visa.
    "Det finns fler än ett väderstreck" som rubrik på presentationen är tänkt som alternativväg till det "faktiska" :). För inte är det alltid lätt att räkna ben eller veta vilket man ska stå på:).
    Trumpen ja, han är ett skräckkapitel för sig som jag innerligt hoppas tar slut snarast. Fattar inte ens att någon kan ha tagit karln på allvar. PUST!
    /g

    SvaraRadera