lördag 18 mars 2017

Det kommer flera...

... eller bara ett enda foto.
 
Var ute tidigt igår och fotade flyttfåglar.
Med nytt minneskort och fulladdat batteri
och automatiken ("sport") fullt inkopplad 
rasslade över 500 bilder in. Tog bort drygt 200
i första genomgången. Nu efter ytterligare ett
par genomgångar finns drygt 100 kvar.
Oftast blir det ju mest mediokra bilder
och en och annan riktigt hyfsad.
Men någon enstaka gång stämmer
nästan allt och man blir lycklig i hela sitt jag.
För mig är den här bilden en sådan.
 
 
 
 
Lägger till den här bilden
 
 
 Och snart kommer en kavalkad ur de övrig.
 

2 kommentarer:

  1. Sånn følelse får jeg innimellom også, når en tar et slikt bilde hvor alt stemmer fra både lys, motiv, fokus, kontrast... ja absolutt et blinkskudd! Nå har jeg bestilt meg nytt kamera, så jeg får tatt de bildene jeg vil også. Litt rart når en har hatt et avansert kamera som en har "brukt opp" etter mange fjellturer og ikke behandlet som det burde kanskje. Når en tar i bruk et gammelt kamera uten de funksjonene en pleier å bruke. Da en vet hvordan bildene kunne sett ut egentlig. Ha en flott helg og jeg ser fram til bildedrysset av resten av fuglene.

    SvaraRadera
  2. Bara nöjd med att jag kostade på mig en ny kamera om än den gamla är helt ok. Ser det som att jag nu har två uppsättningar. En för fåglar och annat som det behövs ett kraftfullare objektiv till. Och en för "vanligt" bruk. Mänskor, på stan, landskap osv.
    Lycka till med din nya!

    SvaraRadera