torsdag 30 mars 2017

Trumpeli trump!

- Han har i alla fall ett humoristiskt namn!
- Japp! Som gjort för dåliga ordvitsar!
- Trumpet trumpetar han twittrande sina trumpeli trump dump dumpningar!
- Tungvrickande det där.
- Men hör här då:
Trumpeli trump!
Dump! Dump! Dump!
En elefant jag är
i jordens stratosfär!
 
- Om det vore så väl ändå. Men det är tyvärr här nere på jordytan han klampar omkring som den där elefanten i porslinsbutiken.
- Vi vet! Men är och jordytan rimmar inte.
- Det gör väl inte Trumpen heller om man ska hålla sig till sanningen.
- Men Trumpeli Trumpen är väl inte känd för att det är sanningen han predikar!?
- Nej, han är ju ett alternativ till sanningen. Dom hemkokta falsariernas förgrundsfigur, om man så vill. I alla fall en av dem.
- DET är väl en känd sanning! Så varför tjata om det!?!
- Tjatar???
- Äsch! Vi rimmar i stället!
 
Trump! Trump! Trump!
Dump! Dump! Dump!
 
En elefant jag är
orange ej skär.
 
Blundar jag gör
egna racet jag kör.
 
Men hallå! Ni där!
Det är såhär det är!
 
Varför säger ni emot!?
Det är ju mitt klot!
 
Gör nu som jag vill!
Var inte imbecill!
 
Jag? En narcissist?
En lögn! Helt visst!
 
Jag? En psykopat?
Gud hjälpe! Sånt prat!
 
I am a businessman!!!
Det "vanliga folket" mitt fan.
 
Om allt är en djävulsk komplott!?!?
So what!?!

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar