fredag 3 mars 2017

Flera skäl att köpa nytt objektiv...

Kört sammanlagt drygt 50 mil på de vägar
där jag vår och höst brukar spana efter flyttfåglar.
Alla norrut från Uppsala.
Mot Heby, Östervåla, Tierp, Österbybruk.
 
Här de tre avgörande skälen till att jag
äntligen bestämt mig för att köpa ett
kraftfullare objektiv.
 
Häger som flyger åt vänster, men som
mitt otränade öga (och "goda vilja" ;))
först trodde var en trana som flyger åt höger.
 
 
Och här två havsörnar.

 
Även småfåglar skulle sannolikt bli skarpare.
Gulfink och steglits
 
Det första knipparet jag sett i år.
Kvaliteten på den bilden helt ok för mig.
 
Även sett havstrut och gråtrut
på ett gärde lite norr om Månkarbo


 
Behöver också lära mig mer om bildbehandling!
 
Och idag snöar det fett
och marken är vit och vintrig.
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Veldig synd at fotoutstyr er så dyrt. Om en skal ha kamerahus, eller objektiver... Jo mer en fotograferer jo bedre utstyr vil en ha og synes at en trenger...

    SvaraRadera
  2. Jag har beställt ett objektiv och hoppas det kamerahus jag har känns bra med det. Annars får nästa steg bli ett nytt kamerahus också. Japp, dyrt! Men verkligen väntat tills det känts "nödvändigt" att byta upp mig.

    SvaraRadera